Nemusíte zvyšovat pozici webu, abyste přivedli více návštěvníků z vyhledávání.
Zajímavý výsledek vyhledávání zvyšuje návštěvnost
Mnoho lidí věří, že optimalizace pro vyhledávače a růst návštěvnosti z nich spočívá jen v zvyšování pozic webu na vybraná klíčová slova. Ano, pokud budete mít lepší pozici, pravděpodobně vám stoupne i návštěvnost.
Ale existuje i jiná cesta.
Jestliže připravíte zajímavější výsledek vyhledávání (změnou title a meta description), než má konkurence před vámi, získáte více kliků. Tedy i více návštěvníků.
Představte si, jak postupujete vy. Také nekliknete hned na první výsledek. Přečtete si titulek, přeteče si popis. A kliknete na výsledek, který je pro vás nejzajímavější.
K čemu to vede? Například web na 2. pozici může mít vyšší návštěvnost než ten na 1. Po této optimalizaci se návštěvnost může vyvíjet jako i u tohoto webu.
Optimalizujte ty správné výsledky
Podívejte se, které stránky upravit a která klíčová slova optimalizovat, abyste už dneska zvýšili návštěvnost webu:
Přihlaste se do Google Search Console. Pokud ještě nejste zaregistrování, musíte projít ověřením vašeho webu (vložit HTML kód na FTP nebo využít jiné metody)
V navigaci na levé straně klikněte na Návštěvnost z vyhledávání > Analýza vyhledávání.
Zaškrtněte kliknutí, zobrazení a CTR. Uvidíte, na jaké pozici se v Google na různá klíčová slova nacházíte, kolik uživatelů na vás kliká, a kolik % zobrazení vede ke kliknutí. Pokud máte nízké CTR, znamená to, že váš výsledek není moc zajímavý. Pokud je naopak vysoké, nemusíte tolik řešit jeho úpravy.
Zvolte možnost Dotazy. Vyhledejte klíčová slova, která mají méně než 5% CTR.
Vyberte Stránky a najděte ty, které mají méně než 4% CTR.
Ujistěte se, že klíčová slova u těchto dotazů a stránek máte uvedena v <title>.
Jakmile provedete změny na webu, přejděte do Procházení > Načíst jako Google, stránku vložte a následně klikněte na Odeslat do indexu. Pro Seznam.cz využijte jeho Přidat stránku do vyhledávání. Tak se změny ve výsledcích projeví ještě rychleji.
Vylaďte výsledek vyhledávání
U stránek a klíčových slov, která jste našli, nyní potřebujete vytvořit co nejzajímavější výsledek vyhledávání.
Jak na úspěšný titulek?
Jde o jeden z nejdůležitějších faktorů pro hodnocení vyhledávači. Jeho zajímavost ale zároveň hraje obrovskou roli v tom, zda si jej uživatel ve výsledcích vyhledávání vybere a klikne.
Primární klíčové slovo použijte co nejblíže začátku.
Využijte vaše benefity nebo výzvu k akci.
Použijte na konci titulku název brandu. (např. | Pavel Tlapák)
Můžete do něj zahrnout i čísla a procenta. Poutají pozornost.
Protože nemá na hodnocení vyhledávačů žádný vliv, meta description slouží primárně k zaujetí uživatele ve výsledcích vyhledávání. Co udělat pro to, aby na vás uživatelé klikali?
Zahrňte do meta description klíčové slovo. Vytuční se při hledání.
Představte vaše benefity a unikátní prodejní argumenty. Co uživatel oproti ostatním dostane?
Používejte výzvy k akci (tzv. CTA). Lákají k prokliku. Pro inspiraci využijte třeba tento tahák.
Pohlídejte si maximální délku cca 155 znaků, kterou ověříte zde.
Pro každou stránku by měl být meta description unikátní.
TIP: Postupy nemusíte aplikovat jen na stránky, které jste si před chvílí nalezli. Aplikujte to ihned, když optimalizujte celý web. Po změnách opět nezapomeňte Načíst jako Google a odeslat stránku do Seznamu.
10 slov, která vystřelí CTR do výšin
Na závěr mám pro vás trochu inspirace. Využijte psychologie slov, která uživatele automaticky podmiňují k prokliku.
Přes 13 let se točím kolem webů a zakotvil jsem u online marketingu. Mám pod palcem CRO, SEO, PPC a srovnávače zboží menších e-shopů i jedniček svých oborů.
Komentáře