Kde mají e-shopy konkurence odkazy a vy ne?

Tam, kde se odkazuje na konkurenci je pravděpodobné, že dokážete získat odkaz i vy. Kde jsou ale ta místa? Napoví nástroj Ahrefs.

Zjistěte odkazové příležitosti stínováním konkurence

  1. Vytvořte si nový free účet v Ahrefs. (připravte si připomínku, abyste jej do 7 dní stornovali)
  2. Přihlaste se do Ahrefs.
  3. Otevřete si nástroj Link Intersect.
  4. Pod Show me who is linking to any of the below targets zadejte až 10 konkurentů. (Čím více, tím lépe)
  5. Pod But doesn’t link to (optional) vložte vaši doménu a klikněte na Show link opportunities.
  6. Vpravo nahoře klikněte na Export a uložte si tabulku pro Microsoft Excel.
  7. V Excelu si data seřaďte podle Intersect (počet konkurentů s odkazem) a sekundárně podle DR (rank domény) od největšího po nejmenší.
  8. Nyní máte před sebou domény, které odkazují na konkurenci a na vás ne. Nejvýše jsou ty, kde je nejvíce pravděpodobné, že se vám to podaří také.
  9. Podívejte se, zda odkaz z této domény dává smysl získat i pro vás. Zaměřte se primárně na tematické domény s vysokým rankem. Nejdete-li vhodný web pro odkaz, pokuste se jej odtud získat.

TIP: Nejsnáz vám půjde získat odkaz podobný jako má konkurence. To ale nezaručuje, že bude nejpřínosnějším možným. Možná jde spolupráce s webem uchopit lépe pro obě strany. Proto nezapomínejte na kreativitu. O tom třeba někdy příště.

Pavel Tlapák

Přes 13 let se točím kolem webů a zakotvil jsem u online marketingu. Mám pod palcem CRO, SEO, PPC a srovnávače zboží menších e-shopů i jedniček svých oborů.

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *